Purmo zmienia ceny

Purmo zmienia ceny

Z początkiem marca właściciel marki Purmo podnosi ceny katalogowe swoich produktów. Jak łatwo się domyśleć, w tym roku zmiana cennika także jest w górę. Sytuacja jest taka sama u podobnych firm w branży urządzeń grzewczych. Od wielu lat ceny produktów ciągle idą w górę po kilka procent rocznie. Jest to o tyle ciekawe, że oficjalne informacje publikowane o inflacji rok do roku w granicach 2% a nawet poniżej jednego procenta za rok 2018, mają się dziwnie do notowanych zmian cen wyrobów gotowych w przemyśle. Jedynym wytłumaczeniem mogą być ograniczenia w produkcji a tym samym popyt przekraczający podaż. Jednak w przypadkuproduktów Retting Heating, istnieje na rynku dość duża liczba producentów grzejników panelowych oraz ozdobnych, oferujących nie tylko niższe ceny, ale także krótsze terminy realizacji zamówienia. W przypadku grzejników dekoracyjnych, kanałowych czas oczekiwania w Purmo wynosi kilka tygodni. Dla grzejników w kolorze i dla serii Purmo Aquilo grzejników podłogowych czas ten wynosi nawet 8 tygodni. Jedynym wytłumaczeniem sytuacji może być rozpoznawalność marki. Jeśli popytać znajomych o markę grzejników, to jeżeli padają odpowiedzi to jest to w 90% przeważnie produkt Purmo. Producent grzejników Purmo wiele lat temu prowadził bardzo intensywne akcje marketingowe. Wiele osób kojarzy markę Purmo z logo kota wplecionego w logo tej marki. Obraz ten był tak utrwalony, że wiele lat temu gdy doszło do zmiany logo, to firma miała problem wizerunkowy. Rzadko ma miejsce taka sytuacja, że marka ma tak mocno utrwalone logo wśród klientów. Sytuacja ta jest o tyle ciekawa że Purmo nie jest marką światową. Jest identyfikowana w tylko na naszym kontynencie i największym uznaniem cieszy się właśnie w naszym kraju. Drugim regionem z popularnością o połowę mniejszą jest Finlandia. Wykreowana jeszcze w epoce przed internetowej rozpoznawalna marka zaczyna jednak chyba cierpieć z powodu ignorancji koncernu. Webowe narzędzia do monitorowania popularności haseł w wyszukiwarce google pokazują wyraźnie, że popularność produktów z Purmo w nazwie delikatnie, ale systematycznie spada.