Profile stalowe czy aluminiowe

Profile stalowe czy aluminiowe

Przy modernizacji samochodu dostawczego właściciele bardzo często zastanawiają się jaki wariant profili burtowych wybrać. Profile stalowe kojarzą się z trwałością, jednak są bardzo ciężkie. W użytkowaniu przekłada się to na obniżenie ładowności auta. Szczególnie istotne jest to w przypadku aut ciężarowych o mniejszej ładowności. Użytkując lekkie burty aluminiowe można zwiększyć ilość transportowanego towaru, co przekłada się na oszczędności. Wykorzystując podłogę aluminiową dodatkowo można zaoszczędzić. Waga samochodu wraz z przewożonym towarem jest wnikliwie monitorowana przy kontroli Inspekcji Transportu Drogowego. Przekroczenie norm skutkuje zapłatą wysokiego mandatu. Profile aluminiowe można z powodzeniem montować zarówno do naczep stałych jak i wywrotek. Bezproblemowym sposobem mocowania profili jest ich zamówienie w systemie zaczepowym. Każdy profil posiada wzdłuż całej swojej długości układ zatrzasków, który umożliwia zapięcie z kolejną deską. Wyjątek stanowi górny profil burtowy, który wyposażony jest w prosto wykończony grzbiet. W ten sposób można zakładać burty na konieczną wysokość uzależnioną od zapotrzebowania. Zastosowanie specjalnego profilu o węższej ścianie pozwala na mocowanie elementów do zaczepienia plandeki. Profile aluminiowe cieszą się popularnością nie tylko ze względu na łatwy montaż, ale także brak konieczności ich konserwowania. Wybierając deski aluminiowe w wersji anodowanej nie ma potrzeby ich malowania w celu ochrony przed korozją. W wersji anodowanej dostępne są również części dodatkowe niezbędne do mocowania zabudowy burtowej, np. profile końcowe. W celu uszczelnienia całej konstrukcji można przymocować między profilem dolnym, a podłogą specjalny profil uszczelniający.