Burty wykonane ze stali są bardziej wytrzymałe, ale również cięższe od aluminiowych, co powinno się uwzględnić w trakcie tworzenia projektu takiej konstrukcji, bo od całkowitej masy pojazdu zależy spalanie. Wiadomo, że im większy ciężar, tym więcej wykosztujesz się na benzynę. Wysokość burt do przyczepy dobiera się do wielkości i tonażu towaru, jaki ma być wieziony. W celu ułatwienia kompletacji zawartości auta, burty powinny posiadać możliwość ich otwierania, zatemmontuje się je na zawiasach, a nie jako przykręcane. Typowe zawiasy do burt robi się z dwóch części – jedna przykręcana do burty od dołu, druga do ramy naczepy. Same burty wykańczają zamknięcia,pozwalające na przytrzymanie burty w pionie w trakcie jazdy. Do tego celu wyśmienicie nadają się pionowe poprzeczki burtowe, które mogą być takżewypinane, co bywapomocne w trakcie poziomego załadunku długich towarów. Zawiasy na burtach umieszcza się zwykle w takich odstępach, by utrzymać sztywność burty i uniknąć możliwości wykrzywienia burty w czasie zamykania i otwierania. Burty aluminiowe to najczęściej zintegrowany odlew profilowy o wysokości 400 mm. W przypadku, gdy ścianka burty ma być wyższa, burtę taką składa się z specjalnych desek aluminiowych o wysokościach 100 lub 200mm. Im dłuższa i wyższa burta, tym zawiasy powinny być zwarto. Na przykład dla lekkiej, aluminiowej burty końcowej, o wysokości 400 mm i długości 2400mm wystarczą trzy zawiasy umieszczone równomiernie co około 800mm.